Premiová zdravá výživa Odhalte moudrost přírody!
  • Bez lepku
  • Bez laktózy
  • Bez rafinovaných cukrů
  • Bez konzervantů
  • Bez barviv
  • 100% veganské
  • Bez GMO
  • BIO certifikováno

Zelený zázrak spirulina: Povolený doping pro sportovce

Zelený zázrak spirulina: Povolený doping pro sportovce
9.2.2018

Zelené potraviny, zejména mladý ječmen, chlorela a spirulina, zažívají v posledních letech obrovský boom. Ve formě nápoje v prášku nebo tabletek je příznivci zdravého životního stylu užívají nejčastěji při jarní detoxikaci nebo pro podporu imunity v období chřipek a nachlazení. Spirulina se pak díky svému složení bohatému na bílkoviny těší velké oblibě také u aktivních sportovců. Může její pravidelná konzumace dokonce ovlivnit sportovní výkon?

Dejte zeleným zelenou
Zelené potraviny se právem řadí do kategorie tzv. superfoods. Obsahují vyvážený poměr komplexních živin důležitých pro správné fungování lidského organismu, napomáhají předcházet civilizačním onemocněním včetně rakoviny a významně se podílejí na posilování obranyschopnosti. Kromě toho mají díky pestrému složení protizánětlivé účinky a také schopnost odvádět škodlivé látky ven z těla. 

Proto v současnosti trend „green foods“ prosazuje mnoho odborníků na zdravou výživu. Zastávají názor, že náš jídelníček by měl obsahovat dostatečný podíl rostlinné složky v syrovém stavu. A vedle chroupání tradičních pěti porcí ovoce a zeleniny denně doporučují právě pití zelených nápojů. 

Seznamte se, spirulina
Pojďme se jedné ze zelených potravin podívat na zoubek. O spirulině se často mylně dočtete, že se jedná o „zázračnou“ řasu. Matoucí je její spirálovitý tvar, který řasu na první pohled opravdu připomíná. Ve skutečnosti ale spirulina spadá do kmene sinic, a daleko blíže než k rostlinám má proto k bakteriím. To dokazuje i fakt, že se dokáže velmi rychle množit. 

Spirulína však není ve světě zdravého stravování žádným nováčkem. Jejím původním domovem byla jezera v Africe a Střední a Jižní Americe, kde se jí dobře dařilo hlavně díky vyšším teplotám a dostatku světla. Tamní domorodci, včetně známých Aztéků, si výživovou hodnotu spiruliny dobře uvědomovali, a ve velkém ji konzumovali po celá staletí. Také dnes bychom hlavní producenty této zelené spirálky našli zejména v tropických oblastech kolem rovníku, odkud se vyváží do celého světa. 

Důležitá součást jídelníčku (nejen) sportovců
Ze všech zelených potravin obsahuje spirulina nejvyšší podíl vysoce kvalitních a lehce stravitelných bílkovin a aminokyselin, které napomáhají budování svalové hmoty a její rychlejší regeneraci. Další důležitou složkou této sinice, kterou ocení aktivní sportovci, je chlorofyl, který usnadňuje vstřebávání železa. 

Pokud tedy pravidelně sportujete nebo vás čeká delší túra, náročný trénink či jakákoliv jiná pohybová aktivita, nebojte se spirulinu vyzkoušet – třeba na místo klasických proteinových nápojů. Uvidíte, že se budete cítit plní síly, svěží a v dobré kondici. Při pravidelné konzumaci pak můžete pozorovat větší vytrvalost a menší pocit únavy.

Oceníte ji ale také během vyčerpávajícího pracovního dne a stresového období, kdy vám tento zelený koktejl nebo tableta doplní tolik potřebnou energii. Spirulinu si oblíbili také vegani, protože obsahuje nejen dostatek bílkovin, ale jako jedna z mála rostlin je také bohatým zdrojem vitaminu B12. 

Spirulina je dále skvělým prostředkem k detoxikaci, protože má schopnost navázat na sebe toxiny a odvádět je ven z těla. Z tohoto důvodu by se však její konzumaci měly vyhnout těhotné a kojicí ženy – škodlivé látky odcházejí z organismu prostřednictvím tělních tekutin, a tedy i mateřského mléka.

Jak spirulinu používat?
Spirulina se nejčastěji prodává ve formě tablet nebo vysušená a rozmixovaná do prášku. Ten můžete jednoduše zamíchat s vodou a vytvořit z něj zelený nápoj, stejně jako třeba z chlorely nebo mladého ječmene. Ale vykouzlíte toho z něj mnohem více. 

Jednu lžičku přidejte do salátů, polévek, rizota, kuskusu, guacamole či jiných pomazánek. Abyste ale neznehodnotili některé vitaminy a minerály, používejte spirulinu jen v pokrmech teplých maximálně 42 °C. Připravte si také koktejl nabitý zdraví prospěšnými látkami – stačí trochu prášku smíchat se zeleninovými nebo ovocnými šťávami nebo smoothie. 

Zkuste zelené potraviny v čele se spirulinou pravidelně zařadit do svého jídelníčku. I když dodržujete zásady zdravého životního stylu, tyto superfoods dodají vašemu organismu živiny, které postrádá. Možná vám chvilku bude trvat, než si zvyknete na jejich výraznější chuť. Posílená imunita, lépe rostoucí svalová hmota a pocit celkové energie však budou stát za to.

                         

Proč nakupovat u nás?

icon

Ke každé objednávce dárek, zdarma vzorek našich produktů.

icon

Nad 1.000 Kč neplatíte poštovné a balné!

icon

Zboží přímo od českého výrobce.

Klub Iswari

Staňte se ještě dnes členy Klubu Iswari a čerpejte výhody!

Mám zájem o členství

Velkoobchodní objednávky

Chci vědět více

Heuréka ověřeno
zákazniky

ISWARI PODPORUJE
NADACI VICENTE FERRER

Nahoru